RESTART Label

POSLJEDNJA AMBULANTNA KOLA SOFIJE

U gradu u kojem 13 kola hitne pomoći pokušava opslužiti gotovo 3 milijuna stanovnika, Krassi je netipičan heroj: puši cigaretu za cigaretom i spašava živote u neprekidnoj smjeni od 48 sati. Ovo je film o avanturama doktora, medicinske sestre i vozača ambulantnih kola u Sofiji, glavnom gradu Bugarske. Boreći se pod navalom besmislica zdravstvenog sistema koji je u rasulu i jedva zarađujući za život, njih troje pokušavaju spašavati živote. Na leđima društvene i političke nesreće najsiromašnije i najkorumpiranije članice EU, vode ih humane kvalitete, altruistička djela i smisao za humor. Jedna od najtragičnijih žrtva države je zdravstveni sustav i to se najviše osjeća u službi hitne pomoći. Nakon 20 godina kapitalizma, broj hitnih službi u Sofiji pao je sa 140 na 13. Sustav je blizu potpunog raspada...

Festivali i nagrade:

CANNES FF, Critic’s Week, Francuska - France 4 Visionary Award / KARLOVY VARY IFF, Češka – najbolji dokumentarac / DOK LEIPZIG, Njemačka - Silver Dove / JIHLAVA INTERNATIONAL DOCUMENTARY FF, Češka - Silver Eye za najbolji dugometražni dokumentarac / ZURICH FF, Švicarska – posebno prizanje / DOC LISBOA, Portugal – posebno priznanje / DOKUFEST, Prizren, Kosovo – najbolji balkanski dokumentarac / MEDITERAN FILM FESTIVAL, Široki Brijeg, BiH – Grand prix nagrada / MEĐUNARODNI KINOFESTIVAL ‘2 IN ONE’, Moskva, Rusija – najbolji zvuk / BRATISLAVA IFF, Slovačka – najbolji dokumentarac / FESTIVAL DEI POPOLI, Firenca, Italija – najbolji redatelj, WATCH DOCS, Poljska-posebno priznanje

Recenzije

Dokumentarna inačica filma 'Smrt gospodina Lazarescua

Jay Weissberg, Variety

Ovaj film osjećate u stomaku

Ryan Lattanzio, indiewire

Film koji briše granice dokumenta i fikcije te navodi gledatelja na propitivanje temeljnih društvenih vrijednosti.

Zdenko Jurilj, novinar i redatelj

U realističnom prikazu istočnoeuropske stvarnosti 21. stoljeća, Metev je uspio ostaviti podjednako razoran društveni komentar i oslikati stanje nacije pokošene bolešću zvanom tranzicija.

Marko Njegić, Slobodna Dalmacija

O autoru

 

Back to Top