GRETA

I Am Greta, Nathan Grossman, Švedska, SAD, Njemačka, UK, 2020., 97’

Izuzetna priča o najpoznatijoj aktivistkinji današnjice, Greti Thunberg

Ljeto 2018.,15-godišnja Greta Thunberg započinje svoj glasoviti školski štrajk za klimu. U samo nekoliko mjeseci njezina ‘mala protestna akcija’ prerasta u globalni pokret. Greta, tiha djevojka iz autističnog spektra postaje svjetski poznata aktivistica. Pratimo je na putu da spasi svijet.

"Stvarno mi se sviđa film koji je Nathan snimio i mislim da prikazuje mene i moju svakodnevicu u realističnom svjetlu. Nadam se da će svi koji pogledaju film napokon shvatiti da mladi ne sudjeluju u školskom štrajku radi zabave. Prosvjedujemo zato jer nemamo izbora. Mnogo se toga dogodilo otkako smo krenuli sa štrajkom, no nažalost još uvijek smo zaglavili na početku. Nigdje ne nalazimo prijeko potrebne promjene i stupanj svjesnosti o ugroženosti našeg planeta. Sve što tražimo je da naše društvo tretira klimatsku krizu kao stvarnu krizu i omogući nam sigurnu budućnost. Mislim da Nathanov film pokazuje koliko smo trenutačno udaljeni od tako nečega. Pokazuje da urgentnost poruke znanstvenika ne dopire do ljudi."
(Greta Thunberg)

O autoru

 

Nagrade:

Venice International Film Festival (2020) – svjetska premijera; Toronto International Film Festival (2020)

Recenzije:

Thunberg s izrazitom hrabrošću odbacuje stereotip mlade nevine osobe u ulozi idiličnog uzora. Ona ne želi odraslima dati nadu. Želi im očitati bukvicu.
Nicolas Rapold, The New York Times

Grossmanov pristup ‘muhe na zidu’ savršeno odgovara njegovoj protagonistici. Thunberg nije posve nesvjesna svoje okoline, ali ne mora se dokazati drugima, zbog čega se svojeglava strastvenost u aktivističkom djelovanju osjeća u svakoj njezinoj riječi.
Alissa Wilkinson, Vox

Ovaj film dolazi u pravom trenutku kao važan podsjetnik na to da je borba za promjene tek započela. Klimatske promjene, poput koronavirusa, navode nas da izađemo izvan zone komfora, i smislimo nove održive načine življenja kako bismo spriječili vlastito izumiranje.
Matt Fagerholm, Roger Ebert

Back to Top